22 Oktober 2011

Ku masih bersendirian

Aku masih bersendirian
Dulu aku sendiri
Kini masih sendiri
Menghadapi hidup ini
Susah senang diri ku
Tak bertempat mengadu
Seperti burung kepatahan sayap
Dihati kecil ku menaruh harapan


Ku tak mampu meluahkan isi hati
Ku tak mampu menangis dihadapanmu
Ku hanya mampu berlakon dihadapanmu
Hanya Dia yang mengetahui isi hatiku


Beronak berliku pendakian hidup ini
Terjatuh ke lumpur
Kadangkala ku ditertawa dicaci
Sewaktu dipuncak
Banyak mata memandang
Namaku disebut dipuji dijulang
Siapa kawan Siapa lawan


Kau sangka ku gembira
kau tidak memahami apa yang ku rasa
kerna ku tidak pernah bercerita
kau tidak akan percaya
kerna kau tidak tahu beza kaca dengan permata


Dua dunia
Hidup kita memang berbeza
bagaikan buah dan bunga
Itulah takdir namanya
Kita tidak mampu melawanNya
Sudah tercatat di Luh Mahfuz

Aku masih bersendirian
Aku tanpa teman
Aku tanpa kawan
Aku mendayung sampan
Seorang diri tanpa panduan
Aku belayar di lautanTidak bertepian
Sesekali disedarkan
Ombak yang mendatang
Aku seperti hilang
Punca arah dan tujuan

Aku masih bersendirian.........


Meorfez ,
2011

Tiada ulasan:

Catat Ulasan